Waar kunnen wij u mee helpen?

Start dropdown content

Stel een vraag

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Einde dropdown content, druk om terug te keren naar de buttonrij
Start dropdown content

Inschrijven

  • Geef hier aan bij welke huisarts u ingeschreven staat
  • Geef hier door welke medicijnen u gebruikt
  • Geef hier door welke aandoeningen u heeft. Bijvoorbeeld, astma, epilepsie, hartproblemen, etc
  • Geef hier door als er medicijnen zijn waar u eerder een allergische reactie bij heeft gehad
    Gaat u akkoord met het beschikbaar stellen van uw medicatieoverzicht voor raadpleging door andere zorgverleners (zoals dienstapotheek Utrecht) als dit nodig is voor uw behandeling?
Einde dropdown content, druk om terug te keren naar de buttonrij
Start dropdown content

Tip of klacht melden

Uitgelicht

De zuilense apotheek is gewoon geopend.

Medicijnen zijn voldoende leverbaar! De levertijden kunnen wel afwijken.

De volgende maatregelen nemen wij in acht:

  • Blijf thuis bij hoesten, keelpijn, koorts en/of luchtwegklachten
  • Wij laten maximaal 4 personen tegelijk binnen
  • U kunt uw medicijnen pas ophalen NADAT u per mail bericht heeft gekregen dat het klaar staat (mocht uw mailadres nog niet bij ons bekend zijn geef dat dan door via info@zuilenseapotheek.nl)
  • Ook wij ervaren leveringsproblemen met paracetamol
  • Wij nemen geen contant geld meer aan en vragen u te pinnen
  • Wij bezorgen alleen als u niet kunt of mag langskomen. Dit gaat altijd in overleg en kan mogelijk worden uitgesteld

 

Coronavirus

Blijf thuis bij 1 of meer van deze klachten: verkoudheid, niezen, hoesten, keelpijn, moeilijk ademen, koorts (boven 38 graden).

  • Blijf thuis tot u 24 uur geen klachten heeft.
  • U hoeft de huisarts niet te bellen.

Bel wel direct de huisarts of huisartsenpost als 1 of meer van deze punten voor u klopt:

  • u wordt in een paar dagen steeds zieker
  • u ademt steeds moeilijker (bijvoorbeeld bij het lopen)
  • u raakt steeds meer in de war
  • u heeft meer dan 3 dagen koorts
  • u bent ouder dan 70, u heeft een chronische ziekte of minder weerstand EN u krijgt koorts

Ga NIET naar de huisarts toe. Voor kinderen zijn de adviezen hetzelfde als voor volwassenen.

Probeer te voorkomen dat u het coronavirus krijgt of aan anderen geeft:

  • Was uw handen vaak met zeep.
  • Nies en hoest in uw elleboog.
  • Gebruik papieren zakdoekjes.
  • Geef anderen geen hand.
  • Houd 1,5 meter afstand van anderen.

Zie voor meer informatie de website van het RIVM of kijk op thuisarts.nl. Bij vragen: bel 0800-1351.

Over de apotheek

De Zuilense Apotheek helpt u graag met de beste zorg voor uw gezondheid.

Team
Het team van de Zuilense apotheek bestaat uit drie apothekers, zeven assistenten, een apotheekhulp en een bezorger.

Daarnaast lopen regelmatig stagiaires rond, afkomstig van de apothekersopleiding van de Universiteit Utrecht en de assistentenopleiding van het ROC.

Lees Meer

apotheek

Openingstijden

Handig om te weten

Voor iedere cliënt houden we het geneesmiddelengebruik bij in de computer. Deze gegevens kunnen wij raadplegen als u een recept bij ons komt inleveren. Ook als u een zelfzorgmiddel komt halen, kunnen wij dit controleren.

Lees meer

Herhaalservice

Wellicht overkomt het u dat u net een paar dagen geleden uw geneesmiddelen heeft opgehaald, en dat nu uw andere medicijnen op zijn. Om dit te voorkomen kunt u gebruik maken van de Herhaalservice.

Als u zich aanmeldt voor deze service zorgt de  Zuilense Apotheek dat uw herhaalmedicatie op gezette tijden voor u klaarligt. U hoeft niet meer naar de huisarts voor een herhaalrecept. Hoe deze service werkt, leest u in deze folder (klik hier).

Bezorgservice

De bezorgservice is alleen voor mensen die niet in staat zijn om de medicijnen zelf te kunnen ophalen, zoals mensen die slecht ter been zijn of als mensen ziek zijn.

Op maandag t/m vrijdag kunnen de medicijnen tussen 14.30 en 17.30 uur thuis bezorgd worden. De bezorgservice geldt alleen voor Zuilen, Ondiep, Pijlsweerd en Overvecht.

We gaan ervan uit dat u op het bezorgtijdstip thuis bent.

Voor meer informatie over de bezorging, klik hier.

Terugbrengen oude medicijnen

Medicijnen die u niet meer gebruikt, of waarvan de houdbaarheidsdatum is overschreden, kunt u inleveren bij ons. Doosjes en verpakkingen kunt u zelf thuis weg gooien. Strips met tabletten of andere medicijnen kunt u inleveren in de zakjes die we daarvoor beschikbaar stellen. Wij zorgen  dan voor een milieuvriendelijke manier van vernietiging.

Ook volle gele containers met injectienaalden en spuiten  kunt u bij ons inleveren. U kan dan een lege container terugkrijgen.

Diensten van de Zuilense Apotheek

U kunt terecht – ook telefonisch en per e-mail – als u iets wilt weten over:

  • Houdbaarheid van geneesmiddelen
  • (Bij)werkingen van geneesmiddelen
  • Gelijktijdig innemen van geneesmiddelen
  • Tijdstip en wijze van innemen van geneesmiddelen

Lees meer

Ideeën, klachten en opmerkingen

Wij vinden het belangrijk dat u zich thuis voelt in onze apotheek. Wanneer u opmerkingen of klachten heeft dan horen we dat graag. U kunt dit kenbaar maken door het ideeën-, klachten- en opmerkingenformulier in te vullen en te retourneren. Dit formulier is verkrijgbaar bij de apotheek. Verder is er een folder ‘Klachten over uw apotheek’ beschikbaar. In deze folder leest u wat u kunt doen met uw klacht over de apotheek.

De tekst van de folder is ook te lezen op http://www.apotheek.nl/klachten-over-apotheek

Spreekkamer

De Zuilense Apotheek beschikt over een spreekkamer. Hier kunnen we ongestoord over medicijnen of hulpmiddelen praten. Wilt u hier gebruik van maken, vraag daar dan gerust om.

 

Wanneer staan medicijnen klaar

Wanneer u een recept aanvraagt via de doktersassistente of de receptenlijn, staan deze de volgende werkdag voor u klaar. Wilt u zeker weten dat uw medicijnen klaar staan? Geef uw mailadres door, dan sturen we u een bericht als alles binnen is.

LSP

Het LSP is een netwerk waar zorgverleners medische gegevens van hun patiënten digitaal met elkaar kunnen delen. Zo kan de dienstapotheek uw gegevens die bij ons bekend zijn inzien als u daarvoor toestemming hebt gegeven. Dit kan bijdragen aan goede zorg en het veilig gebruik van medicijnen.

Laat ons weten of u toestemming geeft

https://www.volgjezorg.nl/het-lsp

 

Privacy

Uiteraard gaan wij zorgvuldig om met uw gegevens en hebben wij net als andere zorgverleners het beroepsgeheim. Wilt u meer weten over onze omgang met uw privacy: wij volgen het privacy reglement van Benu. Meer weten:

https://www.benuapotheek.nl/uw-privacy/veelgestelde-vragen

 

Algemene Verkoop Voorwaarden

Wij volgen de algemene verkoop voorwaarden van BENU, opgesteld door de KNMP

U kunt ze hier inzien: https://www.benuapotheek.nl/algemene-voorwaarden

 

Uw mening

U kunt op verschillende manier uw mening aan ons doorgeven:

* Meld uw suggesties of opmerkingen aan de balie bij een van onze medewerkers, zij staan u graag te woord

* Vul de enquête in. Per mail versturen wij enquetes aan onze klanten om hun mening te peilen. Deelname aan de klantenmonitor is anoniem, daarom wordt dit uitgevoerd door Feeddex (een extern bureau)

* Mail ons uw suggestie of opmerking (info@zuilenseapotheek.nl)

* Klik op deze site op de button “tip of klacht melden” en vul het formulier in

 

Kijksluiter

Wij bieden kijksluiter aan!

In een video wordt de belangrijkste informatie uit de bijsluiter uitgelegd. De video is te bekijken in alle talen. Zo weet u waar u op moet letten.  Via www.kijksluiter.nl kunt u een kijksluiter zoeken of de toegangscode gebruiken die we in de apotheek aan u geven.

 

Medewerkers

Mw. F de Groot
Apotheker
Oostrom
Dhr. E.J. Oostrom
Apotheker
Mw. M.E. van 't Hoff - de Vries
Apotheker

Meer informatie

  • Als een recept via de huisarts of via een cliënt de apotheek heeft bereikt, komt er een heel proces in gang:
    1.Het recept komt de apotheek binnen.
    2.Er vindt controle plaats van de voorgeschreven medicatie op dosering en wisselwerking met andere medicatie (= medicatiebewaking).
    3.Extra deskundigheid is nodig, wanneer blijkt dat het geneesmiddel niet zomaar gegeven kan worden.
    4.De apotheker wordt geraadpleegd en neemt zonodig contact op met de arts.
    5.Eventuele aanpassingen en afspraken worden in het elektronisch dossier genoteerd
    6.Etiketten worden geprint.
    7.Geneesmiddelen worden door de robot geleverd of worden handmatig gepakt.
    8.Soms wordt een geneesmiddel speciaal bereid.
    9.Het geneesmiddel wordt voorzien van de juiste etiketten en stickers.
    10.Een collega voert een extra controle uit.
    11.U krijgt het geneesmiddel en de bijbehorende mondelinge en/of schriftelijke informatie.
    12.De apotheker controleert alle recepten op het einde van de dag.

     

     

  • Het uitvullen van het recept kost vaak veel tijd, omdat er uit verschillende laden de juiste medicijnen gepakt moeten worden. Vervolgens moeten deze nog gescand worden, zodat ook door de computer is vastgesteld dat het juiste middel is gepakt.

    In de Zuilense apotheek wordt het uitvullen daarom grotendeels gedaan door een medicijnenrobot. Als er een recept wordt ingevoerd in de computer, pakt de robot het juiste medicijn en wordt er ook een scancontrole uitgevoerd.

    Het doosje wordt vanuit het magazijn naar de plek geleverd waar het recept is aangeschreven. Hierdoor wordt er door de medewerkers minder gelopen en is de kans op fouten veel kleiner.

Thuisarts.nl

Zoekt u specifieke informatie over gezondheid en ziekten?

Voor medische informatie verwijzen wij u graag door naar de website Thuisarts.nl.
Thuisarts.nl geeft betrouwbare en onafhankelijke informatie over gezondheid en ziekten.

Geef in onderstaand zoekveld aan waar u naar op zoek bent

Apotheek.nl

Zoekt u specifieke informatie over medicijnen?

Voor informatie over medicijnen verwijzen wij u graag door naar de website Apotheek.nl.
Apotheek.nl geeft betrouwbare en onafhankelijke informatie over medicijnen.

Geef in onderstaand zoekveld aan waar u naar op zoek bent

Inloggen in uw medisch dossier?

Met MijnGezondheid.net kunt u 24 uur per dag, 7 dagen in de week online zorgzaken regelen bij uw huisarts of apotheek.
Zo kunt u bijvoorbeeld online een afspraak maken, herhaalmedicatie bestellen of een bericht sturen. Hoe gemakkelijk is dat?

Meer informatie over MijnGezondheid.net