Zuilense Apotheek
Waar kunnen wij u mee helpen?
Stel een vraag
Inschrijven
Tip of klacht melden
Uitgelicht
De zuilense apotheek is gewoon geopend.
Medicijnen zijn voldoende leverbaar! De levertijden kunnen wel afwijken.
De volgende maatregelen nemen wij in acht:
- Blijf thuis bij hoesten, keelpijn, koorts en/of luchtwegklachten
- Wij laten maximaal 4 personen tegelijk binnen
- Graag 1 persoon per gezin (tenzij noodzakelijk)
- U kunt uw medicijnen pas ophalen NADAT u per mail bericht heeft gekregen dat het klaar staat (mocht uw mailadres nog niet bij ons bekend zijn geef dat dan door via info@zuilenseapotheek.nl)
- Wij vragen u bij voorkeur te pinnen
- Wij bezorgen alleen als u niet kunt of mag langskomen. Dit gaat altijd in overleg en kan mogelijk worden uitgesteld.
Coronavirus
Blijf thuis bij 1 of meer van deze klachten: verkoudheid, niezen, hoesten, keelpijn, moeilijk ademen, koorts (boven 38 graden).
- Laat u zo snel mogelijk testen op corona. Bel 0800-1202 of maak online een afspraak (met uw DigiD)
Bel de huisarts of huisartsenpost als 1 of meer van deze punten voor u kloppen:
- u wordt in een paar dagen steeds zieker
- u ademt steeds moeilijker (bijvoorbeeld bij het lopen)
- u raakt steeds meer in de war
- u heeft meer dan 3 dagen koorts (38 graden of hoger)
- u bent ouder dan 70, u heeft een chronische ziekte of minder weerstand EN u krijgt koorts (38 graden of hoger)
Ga NIET naar de huisarts toe. De huisarts of assistente zal u aan de telefoon vragen stellen.
Probeer te voorkomen dat u het coronavirus krijgt of aan anderen geeft:
- Was uw handen vaak met zeep.
- Nies en hoest in uw elleboog.
- Gebruik papieren zakdoekjes.
- Geef anderen geen hand.
- Houd 1,5 meter afstand van anderen.
- Ga niet naar drukke plekken.
Kijk voor de actuele adviezen en regelgeving voor kinderen op de de website van het RIVM of neem contact op met de GGD.
Bij algemene vragen over COVID-19 bel 0800-1351 (vanuit het buitenland: +312 0205 1351) of kijk op de website van de rijksoverheid.
Openingstijden
Handig om te weten
Voor iedere cliënt houden we het geneesmiddelengebruik bij in de computer. Deze gegevens kunnen wij raadplegen als u een recept bij ons komt inleveren. Ook als u een zelfzorgmiddel komt halen, kunnen wij dit controleren.
Wellicht overkomt het u dat u net een paar dagen geleden uw geneesmiddelen heeft opgehaald, en dat nu uw andere medicijnen op zijn. Om dit te voorkomen kunt u gebruik maken van de Herhaalservice.
Als u zich aanmeldt voor deze service zorgt de Zuilense Apotheek dat uw herhaalmedicatie op gezette tijden voor u klaarligt. U hoeft niet meer naar de huisarts voor een herhaalrecept. Hoe deze service werkt, leest u in deze folder (klik hier).
De bezorgservice is alleen voor mensen die niet in staat zijn om de medicijnen zelf te kunnen ophalen, zoals mensen die slecht ter been zijn of als mensen ziek zijn.
Op maandag t/m vrijdag kunnen de medicijnen tussen 14.30 en 17.30 uur thuis bezorgd worden. De bezorgservice geldt alleen voor Zuilen, Ondiep, Pijlsweerd en Overvecht.
We gaan ervan uit dat u op het bezorgtijdstip thuis bent.
Voor meer informatie over de bezorging, klik hier.
Medicijnen die u niet meer gebruikt, of waarvan de houdbaarheidsdatum is overschreden, kunt u inleveren bij ons. Doosjes en verpakkingen kunt u zelf thuis weg gooien. Strips met tabletten of andere medicijnen kunt u inleveren in de zakjes die we daarvoor beschikbaar stellen. Wij zorgen dan voor een milieuvriendelijke manier van vernietiging.
Ook volle gele containers met injectienaalden en spuiten kunt u bij ons inleveren. U kan dan een lege container terugkrijgen.
Diensten van de Zuilense Apotheek
U kunt terecht – ook telefonisch en per e-mail – als u iets wilt weten over:
- Houdbaarheid van geneesmiddelen
- (Bij)werkingen van geneesmiddelen
- Gelijktijdig innemen van geneesmiddelen
- Tijdstip en wijze van innemen van geneesmiddelen
Wij vinden het belangrijk dat u zich thuis voelt in onze apotheek. Wanneer u opmerkingen of klachten heeft dan horen we dat graag. U kunt dit kenbaar maken door het ideeën-, klachten- en opmerkingenformulier in te vullen en te retourneren. Dit formulier is verkrijgbaar bij de apotheek. Verder is er een folder ‘Klachten over uw apotheek’ beschikbaar. In deze folder leest u wat u kunt doen met uw klacht over de apotheek.
De tekst van de folder is ook te lezen op http://www.apotheek.nl/klachten-over-apotheek
De Zuilense Apotheek beschikt over een spreekkamer. Hier kunnen we ongestoord over medicijnen of hulpmiddelen praten. Wilt u hier gebruik van maken, vraag daar dan gerust om.
Wanneer u een recept aanvraagt via de doktersassistente of de receptenlijn, staan deze de volgende werkdag voor u klaar. Wilt u zeker weten dat uw medicijnen klaar staan? Geef uw mailadres door, dan sturen we u een bericht als alles binnen is.
Het LSP is een netwerk waar zorgverleners medische gegevens van hun patiënten digitaal met elkaar kunnen delen. Zo kan de dienstapotheek uw gegevens die bij ons bekend zijn inzien als u daarvoor toestemming hebt gegeven. Dit kan bijdragen aan goede zorg en het veilig gebruik van medicijnen.
Laat ons weten of u toestemming geeft
https://www.volgjezorg.nl/het-lsp
Uiteraard gaan wij zorgvuldig om met uw gegevens en hebben wij net als andere zorgverleners het beroepsgeheim. Wilt u meer weten over onze omgang met uw privacy: wij volgen het privacy reglement van Benu. Meer weten:
https://www.benuapotheek.nl/uw-privacy/veelgestelde-vragen
Wij volgen de algemene verkoop voorwaarden van BENU, opgesteld door de KNMP
U kunt ze hier inzien: https://www.benuapotheek.nl/algemene-voorwaarden
U kunt op verschillende manier uw mening aan ons doorgeven:
* Meld uw suggesties of opmerkingen aan de balie bij een van onze medewerkers, zij staan u graag te woord
* Vul de enquête in. Per mail versturen wij enquetes aan onze klanten om hun mening te peilen. Deelname aan de klantenmonitor is anoniem, daarom wordt dit uitgevoerd door Feeddex (een extern bureau)
* Mail ons uw suggestie of opmerking (info@zuilenseapotheek.nl)
* Klik op deze site op de button “tip of klacht melden” en vul het formulier in
Wij bieden kijksluiter aan!
In een video wordt de belangrijkste informatie uit de bijsluiter uitgelegd. De video is te bekijken in alle talen. Zo weet u waar u op moet letten. Via www.kijksluiter.nl kunt u een kijksluiter zoeken of de toegangscode gebruiken die we in de apotheek aan u geven.
Medewerkers
Meer informatie
Thuisarts.nl
Zoekt u specifieke informatie over gezondheid en ziekten?
Voor medische informatie verwijzen wij u graag door naar de website Thuisarts.nl.
Thuisarts.nl geeft betrouwbare en onafhankelijke informatie over gezondheid en ziekten.
Geef in onderstaand zoekveld aan waar u naar op zoek bent
Apotheek.nl
Zoekt u specifieke informatie over medicijnen?
Voor informatie over medicijnen verwijzen wij u graag door naar de website Apotheek.nl.
Apotheek.nl geeft betrouwbare en onafhankelijke informatie over medicijnen.
Geef in onderstaand zoekveld aan waar u naar op zoek bent

Inloggen in uw medisch dossier?
Met MijnGezondheid.net kunt u 24 uur per dag, 7 dagen in de week online zorgzaken regelen bij uw huisarts of apotheek.
Zo kunt u bijvoorbeeld online een afspraak maken, herhaalmedicatie bestellen of een bericht sturen. Hoe gemakkelijk is dat?
